Szukaj
  • semmedia

Jak utrzymać klienta?

Działania marketingu internetowego nie ograniczają się do pozyskiwania wyłącznie nowych klientów. Bywa, że przede wszystkim opierają się na podtrzymywaniu relacji firmy z dotychczasowymi klientami. Nic nie generuje tak nowych klientów, jak polecenie od dotychczasowych.

Bardzo często właściciele firm mówią, że nowy klient nie jest z internetu tylko z polecenia. Tak bywa często, pytanie w jakim stopniu polecenie zrodziło się pod wpływem instrumentów podtrzymywania wirtualnych relacji firma/klient?

Jeśli dotychczasowy klient otrzymuje jednym z kanałów internetowych informację o nowej promocji i z niej sam nie korzysta, ale informuje o niej dalej zainteresowaną i zaprzyjaźnioną inną firmę/osobę, to kto wygenerował polecenie?

Oczywiście, nigdy nie zaistnieje sytuacja, w której wszyscy będą zadowoleni z naszych usług lub znikną wszelkie inne powody, przez które rezygnuje się z czyichś usług. Takie wizje idealnych relacji możecie poznać jedynie w wystąpieniach polityków, natomiast w rzeczywistości jest to niemożliwe dla przeciętnej działalności gospodarczej. Istnieją jednak metody zachowania jak największej ilości klientów. Dla większości przedsiębiorców nie będzie to nic odkrywczego, ale warto przypomnieć to sobie, bo w pędzie działań umykają nam kluczowe sprawy.

Tworzenie świetnego contentu doskonale sprawdzi się w roli podtrzymywacza relacji. Szczególnie, jeżeli nie będą to śmieszne memy, działające na świadomość odbiorcy przez kilka minut. Odpowiedni content to taki, który pomaga budować trwałe relacje ze swoimi klientami, to wartościowe artykuły, które rozwiązują realne problemy odbiorców, to ciekawe filmiki, na których przekazujesz wartościową wiedzę.

Kiedy otrzymasz pozytywny komentarz odpowiedz na niego i podziękuj. Twoi odbiorcy zrobili dla Ciebie coś ekstra? Napisz o tym w mediach społecznościowych i podziękuj. Właściwie, możesz nawet podziękować za sam fakt, tego że odbiorcy w ogóle są. W końcu, gdyby nie oni, to Twoja firma prędzej czy później przestałaby istnieć.

Każdy biznes posiada słabości, które negatywnie wpływają na jego skuteczność, obniżając w długofalowej perspektywie efektywność. Dobrze jest, umożliwić klientom wypełnianie ankiet, w których mogą pozostawić Ci różnego rodzaju informacje dotyczące sprawności działania poszczególnych elementów firmy.

Rozmawiaj ze swoimi klientami, pytaj ich, nie krępuj się tego robić. Większość osób z założenia, chętnie podzieli się spostrzeżeniami na temat Twojego biznesu, jeżeli ma ku temu okazję. Dajemy w ten sposób klientowi poczucie upodmiotowienia, które szczególnie we współczesnym, bardzo indywidualistycznym świecie jest bardzo ważne dla ludzi.

Wkurzeni klienci, którzy zrezygnowali z Twoich usług mają dwa aspekty, które wiążą się z dwoma pokusami. Po pierwsze są szalenie krytyczni, po drugie, często wydają się nam być nieuczciwi w swojej ocenie, warto uświadomić sobie, że bardzo prawdopodobne jest to, że mają rację i po prostu zdarzyło się nam coś schrzanić. Jeżeli jest to wiadomość od niezadowolonego klienta, którą otrzymaliśmy na maila, to należy na nią odpowiedzieć, najlepiej w wyczerpujący sposób, starając się rozładować konflikt. Co ważne, jeżeli umiejętnie zareagujemy, to w wielu przypadkach niezadowoleni klienci mogą jeszcze pewnego dnia stać się ambasadorami naszej marki.

Zarówno recenzje, które ukazują się w social mediach, czy są przesyłane od odbiorców stanowią bardzo skuteczną broń dla Twojego marketingu. Chwal się tego typu opiniami i zabiegaj o to, aby otrzymywać ich jak najwięcej. Opinie i komentarze, umieszczane w Internecie na temat Twojej firmy, stanowią najważniejsze źródło informacji jeżeli chodzi o podejmowanie decyzji dotyczących kupna lub nie Twoich usług i produktów.

W wymiarze biznesowym, musimy zdawać sobie sprawę z tego, że co do zasady, pozytywna energia oraz optymistyczne podejście do świata, dużo lepiej nastawia do naszej marki, a poza tym buduje większą chęć podejmowania decyzji o kupnie produktu lub usługi. Taka jest rzeczywistość, czy tego chcemy czy nie.

Odbiorcy, którzy mają dużą wiedzę na temat branży, którzy zdają sobie sprawę, z wartości dostarczanych przez Ciebie usług, nie pójdą do tańszej konkurencji, która proponuje byle co. Dużo chętniej zapłacą u Ciebie więcej. Jednak korzyści z edukowania klientów są jeszcze większe. Przede wszystkim budujesz u klientów swój wizerunek jako prawdziwego eksperta, który nie tylko dostarcza świetne produkty i usługi, ale również naprawdę zna się na tym co robi, a co więcej nie boi się podzielić tą wiedzą z innymi. Wykazuj dużo aktywności ze swojej strony. Kiedy ktoś wyrobi sobie opinię o Twojej firmie, że co do zasady, stara się ona rozwiązywać problemy, bardzo jej zależy na klientach i tak dalej, to w przypadku gdy się nawet Tobą w jakiś sposób rozczaruje, to nie zrezygnuje z Twoich usług, tylko raczej będzie chciał się z Tobą skontaktować, aby poinformować, że zaistniała jakaś nieprzyjemna sytuacja i dopyta Cię, w jaki sposób można by ją rozwiązać.

Budowanie pozytywnych relacji B2B i B2C opiera się na aktywności. Działania te dziś w zdecydowanej większości realizowane są w internecie, tutaj mają swój początek i/lub koniec. Od umiejętności pracowników agencji zależy opinia o Twojej firmie, wybierając agencję musisz mieć tego świadomość. W SEM on Media walczymy o markę naszych klientów



SEO Media Sp. z o.o. 

Skuteczne pozycjonowanie stron.

Kreujemy rzeczywistość

Facebook SEM on Media