Szukaj
  • semmedia

Instagram kontra fake news.

Fake newsy stały się powszechne w social media. Problem dostrzega Facebook i należący do niego Instagram. Tym razem Instagram wprowadza narzędzie, dzięki któremu użytkownicy będą mogli oznaczać takie posty i będą one weryfikowane.

Jak to ma działać? Jeśli zobaczysz jakieś zdjęcie czy filmik, które przedstawia Twoim zdaniem nieprawdziwą lub zmanipulowaną informację - możesz je oflagować. Następnie grupa specjalistów zweryfikuje je pod względem autentyczności. Opcję na razie mogą wypróbować wyłącznie mieszkańcy USA. Jednak na przełomie sierpnia i września narzędzie do oznaczania fake newsów ma pojawić się w menu trzech kropek w prawym górnym rogu, gdzie po rozwinięciu pokaże się opcja "Zgłoś", a następnie "To nieodpowiednie" z opcją "Fake news". Jeśli post zostanie zweryfikowany jako fake news to zostanie usunięty. Do tego czasu pozostaje zgłoszenie "To spam" lub "Treść jest niestosowna".

Zawsze w takich sytuacjach pojawia się jednak wątpliwość co do zasad rządzących grupą weryfikatorów. Już kilkakrotnie szef Facebooka potwierdzał ingerowanie w treści światopoglądowe publikowane przez użytkowników tych social mediów.



SEO Media Sp. z o.o. 

Skuteczne pozycjonowanie stron.

Kreujemy rzeczywistość

Facebook SEM on Media